Hypothetical Debate: Tower Unite and Steam Marketplace

translation

I don’t know if this thread is alive, but I write my thoughts.
I’m not good at long sentences, so I use translation. Leave the original at the bottom.

Note that this assumes that the developer can configure settings such as “Tradable, Don’t sell”

My biggest fear is that I will be able to sell all the items as they are.
I will write the reason and my solution from now on.

  1. Lead to a loss of motivation
    In this game, the event period is fixed.
    I also tried to get an RC sleigh at the winter event.
    So would I have tried if RC sleds were sold for 10 cents to the market?
    I will definitely pay 10 cents and not attend the event.
    And I think there are many people who feel the same way.

  2. There will be more than 700 items in the market.
    There are more than 700 items in this game, including more than 600 that you can buy at the UT.
    What happens to these items “If everything is listed in the market,”?
    The answer is simple, confusing.
    Should I use search? Sure, people who play every day should remember the name of the item (I can see what kind of items there are.).
    It is probably a beginner to buy items at UT at the market, this is very confusing.

  3. Items = May lead to real money
    We bought an RC car at 10,000 UT, no wonder there is no other way to get one now.
    But once the market opens up and you can buy an RC car, you can buy one for 10 cents.
    This leads to the idea that an RC car = 10 cents, and people who buy a regular RC car at UT will feel like “I played the game for 1 hour and got it. It’s 10 cents item.”.

The solution is “to sell bags of units.”
We can only sell 1000 UT back, 5000 UT back and 10,000 UT back in the market.
This way, you won’t see a lot of items in the market.
In addition, by selling UT, the RC car = 10 cents will disappear directly.
You might think, “I will buy UT, so it is the same.”
Paying real money directly and buying items by changing real money into in-game money are totally different because the world view is protected.

And all items are trade only.
That way we can open the store when the community condo function comes in.
*Image

This will make the community condo meaningful and activate condo.
Of course, this is not connected to real money = event items, so you can protect your world view.

Original text
このスレッドが生きているかどうかはわかりませんが、私は自分の考えを書きます。
私は長い文章が得意ではないので、翻訳を使います。オリジナルを一番下に残します。

注意、これは「トレード可能、販売不可」などの設定が開発者にできることを仮定して書いていきます

私が一番恐れているのは全てのアイテムをそのまま販売できるようになることです。
今からその理由と私なりの解決策を書いていきます。

  1. モチベーションのダウンに繋がる
    このゲームではイベントの期間が決まっています。
    私も冬イベントではRCソリを手に入れるために努力しました。
    では、もしRCソリがマーケットに10セントで売ってたら私は努力したでしょうか?
    私は間違いなく10セントを支払い、イベントには参加しないでしょう。
    そして同じような気持ちの人が多くいると思います。

  2. マーケットに700以上のアイテムが並ぶことになる
    このゲームには700以上のアイテムが存在します、UTで買えるものだけでも600以上です。
    これらのアイテムが「全てマーケットに出品されたら」どうなるでしょう?
    答えは簡単です、混乱します。
    検索を使えば良い?たしかに毎日遊んでる人はアイテムの名前を憶えている(どんなアイテムがあるかうっすらわかる)のでいいでしょうが。
    おそらくマーケットでUTで買えるアイテムを購入するのは初心者です、これは非常にわかりにくいです

  3. アイテム=リアルマネーに繋がる恐れ
    私たちはRCカーを1万UTで買っています、今は他にRCカーを入手する方法がありませんから当然です。
    しかしマーケットが解放されRCカーが買えるようになると10セントでRCカーが購入できるようになります。
    これによりRCカー=10セントという考えが生まれ、普通にRCカーをUTで買った人も「ゲームを1時間遊んで手に入れたけどこれ10セントなんだよな…」って気分になるでしょう。

これらを解決する方法が「ユニットのバックを販売できるようにすることです」
私たちは1000UTのバック、5000UTのバック、1万UTのバックだけをマーケットで販売できるようにします
こうすることでマーケットに大量のアイテムが並ぶことは無くなります。
さらに、UTを売ることにより直接的にRCカー=10セントの形は無くなります
「UTを買うから同じことだ」と思う人もいるとは思いますが
直接的にリアルマネーを支払うのとリアルマネーをゲーム内マネーに変えてアイテムを買うのでは世界観が守られるのでまったく違うことです。

そして全てのアイテムはトレード限定にします。
そうすることで私たちはコミュニティcondo機能がきたときにお店を開けるようになるのです。
※画像

これによりコミュニティcondoに意味を持たせcondoを活発にすることができるでしょう。
もちろんこれもリアルマネー=イベントアイテムに繋がらないので世界観を守ることができます。

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